مذهبی

سرنوشت کارکنان سازمان امداد رسانی مسیحی بازداشت شده از سوی طالبان

چهار ماه از بازداشت ٢١ کارمند سازمان ماموریت کمک بین المللی یا آیم به اتهام ترویج مسیحیت توسط طالبان در افغانستان میگذرد و هنوز خبری از آزادی یا وضعیت آنها منتشر نشده است.

به گزارش پناهده نیوز، نزدیک به چهار ماه قبل در شهریور ماه، مقام‌های محلی طالبان در ولایت غور افغانستان اعلام کردند  که ٢١ تن از کارمندان یک نهاد امدادرسان بین‌المللی شامل یک خانم آمریکایی را به اتهام تبیلغ مسیحیت در این ولایت تحت بازداشت دارند. قبل از این اعلام طالبان مسئولان سازمان IAM  گفته بودند که ١٨ کارمند این نهاد بازداشت شده‌اند. یک مقام طالب در ولایت غورپس از انتشار این خبر گفته بود که کارکنان این سازمان امداد رسان (آیم)  برای مدت زیادی توسط  نیروهای امنیتی و استخباراتی طالبان شنود شده اند   و مدارک و صداهایی که به دست آمده، نشان می‌دهند که افراد بازداشت شده درحال دعوت مردم برای پیوستن به مسیحیت بودند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی طالبان تاکید دارد که ٢١ تن از کارکنان  سازمان آیم را بازداشت کرده‌اند، درحالی که مسئولان آیم گفته بود که فقط ١٨ تن از کارمندان این نهاد از سوی طالبان بازداشت شده‌اند. سازمان آیم  یا میسیون  کمک بین‌المللی که یک سازمان امداد رسان مسیحی است، گفته است که کارمندان این نهاد از داخل دفتری که در ولایت غور دارند، بازداشت شده‌ و به کابل انتقال داده شده‌اند.

حال پس از گذشت بیش از چهار ماه از این دستگیری، تا کنون خبری از رهائی افراد بازداشت شده منتشر نشده است و معلوم نیست که آنها به چه سرنوشتی دچار شده اند. گفته میشود که مقامات سازمان آیم  در ظاهر نمیخواهند که در اطراف این موضوع جنجال زیادی به پا شود تا شاید بتوانند دستگیر شدگان را از طریق وساطت با مذاکره آزاد کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا