آسیا و اقیانوسیهاخبار جهان

جزئیات اتهام سرقت از فروشگاه به نماینده ایرانی تبار پارلمان نیوزیلند

خانم گلریز قهرمان که سمت سخنگوی امورخارجی و پناهندگان حزب چپگرای سبزهای نیوزیلند را بر عهده دارد و عضو فراکسیون پارلمانی این حزب است به سرقت از یک فروشگاه لباس در اوکلند متهم شده است.

به گزارش پناهند نیوز، حزب سبز نیوزیلند در روز چهارشنبه بیستم دی ماه (۱۰ ژانویه ۲۰۲۴) در بیانیه ای رسما تائید کرد که یک عضو ارشد این حزب که عضو فراکسیون پارلمانی این حزب نیز هست به سرقت از یک فروشگاه لباس در شهر اوکلند متهم شده است. این شخص خانم گلریز قهرمان نماینده ایرانی تبار پارلمان نیوزیلند است که از سال ۲۰۱۷ در پارلمان این کشور عضویت داشته است. اطلاعیه حزب سبز آلمان در پی آن بود که پلیس اوکلند تائید کرد که گزارشی از یک پاسگاه پلیس منطقه ای دریافت کرده است که در آن به اتفاقی که روز ۲۳ دسامبر(دوروز قبل از کریسمس) در یک فروشگاه لباس رخ داده پرداخته شده است و در این گزارش نام یک عضو پارلمان نیز مطرح میباشد.

سخنگوی پلیس اوکلند گفته است که این یک گزارش اولیه است و هنوز به هیچ شخصی اتهام وارد نشده و کسی بابت آن تا کنون مورد تحقیق قرارنگرفته است. علی رغم این اظهارات سخنگوی پلیس اوکلند، حزب سبز نیوزیلند یک روز بعد از اعلام اولیه، خانم گلریز قهرمان را تا روشن شدن وضعیت این پرونده از کلیه فعالیتها حزبی و عضویت پارلمان نیوزیلند معلق کرده است.

حزب سبز نیوزیلند گفته که  فعلا درباره صحت یا عدم صحت این اتهام هیچگونه اظهار نظری نمیکند تا با خانم قهرمان که اکنون در یک سفر شخصی خارج نیوزیلند است صحبت کند و از فروشگاه “اسکاتس” محل وقوع حادثه  نیز تحقیق نماید. سخنگوی حزب سبز میگوید که خانم گلریز قهرمان در یک سفر خارج کشور است که از ماهها قبل برنامه ریزی شده بود.

گلریز قهرمان ۴۲ ساله  در نه سالگی به همراه خانواده به نیوزیلند پناهنده شد. او یک وکیل تحصیلکرده در دانشگاه آکسفورد است که در زمینه پرونده های جنائی و حقوق بشری پس از فراغت از تحصیل کار کرده است. خانم قهرمان  مدتی نیز در سازمان ملل متحد به عنوان وکیل سازمان ملل در پرونده های دادگاه کیفری بین المللی برای روآندا و کامبوج فعال بود.

اتهامات وارد شده به گلریز قهرمان اولین پناهنده ای  که توانست وارد مجلس قانونگذاری نیوزیلند شود، اگر به اثبات برسد میتواند تمامی سوابقش به عنوان حقوقدان و سیاستمدار ارشد را بطور جدی خدشه دار کند. سخنگوی حزب سبز نیوزیلند گفته است که یک نماینده فراکسیون این حزب باید حتما از استاندارهای بالای رفتار اجتماعی برخوردار باشد. گلریز قهزمان هنوز خودش اظهارنظری درباره اتهامات وارده نکرده است.

خانم قهرمان که یک نماینده چپگرای حزب چپ سبز نیوزیلند است، به خاطر سخنانی که اخیرا برعلیه اسرائیل و در دفاع از فلسطینیان زده بود مورد انتقاد شدید برخی از ایرانیان خارج کشور قرارگرفته بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا