سیاسی

کشتار هزار و پانصد یهودی توسط تروریستها و آغاز جنگ بین اسرائیل و حماس

کشتار بی رحمانه اسرائیلیان توسط تروریستهای اسلامگرای حماس باعث آغاز دور جدیدی از خشونت در منطقه خاورمیانه با هدف بر هم زدن روند صلح اعراب و اسرائیل خواهد شد.

به گزارش پناهنده نیوز، با حمله گسترده روز شنبه هفتم اکتبر از سوی تروریستهای مستقر در نوار غزه به مردم غیرنظامی و بی دفاع اسرائیلی، بیش از هزار یهودی غیر نظامی اسرائیلی کشته شدند و صدها زخمی به جای ماند. تروریستهای تحت نفوذ سازمان اسلامگرای حماس بیش از صد اسرائیلی را به گروگان گرفتند و فیلمهائی از رفتار وحشیانه با این گروگانها را خودشان به نمایش گذاشتند. همزمان با شروع این عملیات وحشت آفرین شلیک هزاران راکت از داخل نوار غزه به سوی شهرهای اسرائیل نیز آغاز شد. به دنبال این اقدام تروریستی بی سابقه که بلافاصله از سوی جمهوری اسلامی مورد حمایت شدید قرار گرفت ارتش اسرائیل شهر غزه محل استقرار سازمان تروریستی اسلامگرای حماس را مورد بمباران و آتش باری سنگین قرار داد.

گفته میشود تا کنون صدها فلسطینی نیز در بمبارانهای غزه کشته شده اند. هرچند منابع وابسته به حماس این تعداد کشته شدگان فلسطینی را نه صدها نفر بلکه هزاران نفر اعلام کرده اند، ولی چون منبع مستقلی غیر وابسته به حماس برای اعلام آمار کشته شدگان فلسطینی ساکن غزه وجود ندارد نمیتوان با قاطعیت در این مورد اظهارنظر کرد. راکت اندازی از غزه به سوی شهرهای اسرائیل نیز باعث مرگ چند اسرائیلی شده است ولی به علت سیستم دفاع هوائی و ضد موشکی بسیار قدرتمند اسرائیل تلفات بالا نرفته است.

ارتش اسرائیل میگوید که تنها ساختمانها و نقاطی را در غزه مورد هدف قرار میدهد که از قبل به عنوان محل تجمع نیروهای حماس و تروریستهای وابسته به این سازمان شناسائی کرده است. ولی حماس مدعی است که شهر غزه مورد بمباران کورکورانه ارتش اسرائیل قرار دارد و آتش آنها بر سر غیر نظامیان بی دفاع میریزد.

در یک مورد حماس اعلام کرد که ارتش اسرائیل یک بیمارستان خصوصی مسیحی را در غزه مورد هدف قرار داده است که پانصد نفر در آنجا کشته شده اند. ولی بعد معلوم شد که حمله ای از اسرائیل به این بیمارستان صورت نگرفته است و انفجار بقایای یک موشک عمل نکرده جهاد اسلامی در حیاط این بیمارستان باعث ایجاد خسارت و کشته شدن دهها نفر گردیده است.

دولت اسرائیل تهدید کرده که میخواهد سلطه حماس بر غزه را پایان دهد و به همین خاطر قصد دارد نیروهای زمینی خود را وارد غزه کند. روئسای جمهور آمریکا و فرانسه و همچنین نخست وزیران بریتانیا، آلمان و هند که برای ابراز پشتیانی به اسرائیل سفر کرده اند از مقامات اسرائیل خواسته اند که در این مورد تجدید نظر کنند و نیروی زمینی خود را بی مهابا وارد غزه نکنند.

حکومت جمهوری اسلامی  و گروه وابسته اش در لبنان یعنی حزب الله که در مرزهای شمالی اسرائیل نیرو دارند تا کنون به غیر از شعارهای تبلیغاتی و راکت پراکنی پراکنده کار عملی زیادی نکرده اند و رئیس جمهور آمریکا میگوید که به رهبر ایران برای هرگونه دخالتی در این درگیری اخطار مستقیم داده است. ارتش آمریکا دو ناوهواپیما بر خود و هواپیماهای مدرن را وارد منطقه مدیترانه و خاورمیانه کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا