زنان

وعده بازگرداندن حجاب رفته از سر زنان و دستگیری ترانه علیدوستی

در حالیکه کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی و اجتماعی زنان جمهوری اسلامی گفته که قوانین عفاف و حجاب به زودی دوباره  با قوت اجرا خواهند شد، ماموران حکومت ترانه علیدوستی را از خانه اش به زور ربودند.

به گزارش پناهنده نیوز، اکنون که در بسیاری از شهرهای ایران زنان بدون واهمه حجاب اجباری را از سر خود برداشته اند و با شجاعت و بدون ترس در مکانهای عمومی و خیابانها رفت و آمد میکنند، مسئولان جمهوری اسلامی هر روز با ترفند تازه ای زنان را تهدید به بازگرداندن حجاب اجباری بر روی سرهای آنان می کنند. در تازه ترین اقدام ماموران امنیتی ترانه علیدوستی هنرپبشه محبوب را که به طور آشکار حجابش را برداشته و آن را اعلام کرده است، در روز روشن از خانه اش در تهران  به زور ربوده اند و او را به مکان نامعلومی منتقل کرده اند.

دستگیری خانم علیدوستی بعداز ظهر شنبه ۲۶ آذر ماه ماه حوالی عصر اتفاق افتاد. ماموران به زور وارد خانه او شدند و در حالی که دخترش حضور داشت خانه  را مورد بازرسی قرار دادند و بعد بدون نشان دادن حکم رسمی و یا اینکه بگویند از سوی چه نهادی هستند، ترانه علیدوستی را با خود به مکان نامعلومی منتقل کردند. این حمله به خانم علیدوستی بعد از آن صورت گرفت  که وی عکسی  از خود بدون حجاب اجباری در یک فروشگاه در حال خرید کردن در اینستاگرام منتشر کرد. این عکس در نظر بینندگان مخالفت آشکار و دهن کجی به مقاماتی بود که طی هفته های گذشته زنان را تهدید به بازگرداندن حجاب اجباری به سر آنان کرده بودند.

چند روز قبل، این  حسین جلالی نماینده مجلس و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بود که ابتدا پا به میدان گذاشت و گفت که  همه موارد بی حجابی  تا یکی دو هفته دیگر جمع می‌شوند و روسری‌ها به سر زنان برمی‌گردند. به گفته این نماینده مجلس اسلامی، طرح حجاب و عفاف تا دو هفته آینده دوباره اجرا می‌شود و هزینه بدحجابی و بی‌حجابی را بسیار بالا خواهیم برد.  جلالی ادعا کرد که عقب‌نشینی از طرح عفاف و حجاب عقب‌نشینی از جمهوری اسلامی است.

و آخرین نفر هم تا اینجا کبری خزعلی رئیس شورای فرهنگی، اجتماعی زنان و خانواده حکومت اسلامی و عضو شورای انقلاب فرهنگی جمهوری اسلامی بود که  گفت قوانین عفاف و حجاب که در مجلس شورای اسلامی یا شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است، به زودی و با قوت در کشور اجرا خواهد شد. وی ضمانت  اجرای این طرح را به گفته او  ایجاد قرارگاه قوی دانست  و  اظهار کرد که طی ۴۰ سال گذشته هرگاه دولت‌ها اراده کرده‌اند، ارزش‌های انقلابی به خوبی در جامعه مستقر شده و به پیش رفته است.

خانم کبری خزعلی خواهر انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده دولت ابراهیم رئیسی است و هردو فرزند آیت الله خزعلی از آخوندهای شناخته شده زمان انقلاب هستند که بعد از انقلاب برای سالها متصدی عضویت در مجلس خبرگان و  شورای نگهبان بود. اخیرا افشا شد که فرزندان انسیه و کبری خزعلی که جزو تندروترین باندهای حکومت اسلامی هستد درخارج از ایران، آمریکا و کانادا مشغول زندگی و تحصیل هستند.

شهریور ماه گذشته  با آغاز  اجرای طرح عفاف و حجاب حکومت بود که فاجعه کشته شدن مهسا امینی اتفاق افتاد و در پی آن  اعتراضات بی سابقه ای علیه جمهوری اسلامی شروع شد. گفته میشود این طرح به ابتکار ابراهیم رئیسی بود که فکر میکرد با آن میتواند بر نارضایتی های دیگر از عملکرد دولتش سرپوش بگذارد.

در مراسم خاکسپاری مهسا امینی در شهر سقز  زنان به عنوان اعتراض حجاب اجباری را برای نخستین بار رسما در ملاء عام از سر برداشتند و در پی آن چند هنرپیشه معروف زن مانند کتایون ریاحی، ترانه علیدوستی  هنگامه قاضیانی و فاطمه معتمد آریا  نیز با برداشتن روسری از سر خود و حضور در مجامع عمومی بدون حجاب اجباری اعتراض خود را به سلب حقوق زنان ایران نشان دادند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا